نصب و راه اندازی voip | تلفن تحت شبکه

نصب و راه اندازی voip
نصب و راه اندازی voip

در دنیای امروزی که ارتباطات تکنولوژیکی و ارتباط موثر در سازمان‌ها و شرکت‌ها اهمیت بیشتری پیدا کرده‌اند، انتخاب یک سیستم تلفنی پیشرفته و همراه با تکنولوژی روز برای بهبود ارتباطات سازمانی امری ضروری به حساب می‌آید. در این مقاله، با شرکت “کیمیا شبکه” و خدمات نصب سیستم تلفنی ویپ آن‌ها آشنا خواهیم شد.

شرکت “کیمیا شبکه” از سال ۱۳۸۶ با تمرکز بر فروش تجهیزات شبکه، به خصوص سوییچ‌های سیسکو و سرورهای HP، به فعالیت خود پرداخت. با سابقه‌ای بیش از ۱۵ سال در این حوزه، “کیمیا شبکه” به یکی از پیشروهای بازار تجهیزات شبکه در ایران تبدیل شده است. در سال ۹۵، با تأسیس شرکت بازرگانی “کیمیا شبکه اروند”، واردات تجهیزات شبکه با کیفیت و استانداردهای بین‌المللی تضمین شد.

خدمات نصب سیستم تلفنی ویپ:

شرکت “کیمیا شبکه” با تکیه بر تجربه و تخصص در زمینه فناوری ارتباطات، به مشتریان خود خدمات نصب سیستم تلفنی ویپ ارائه می‌دهد. سیستم تلفنی ویپ به شما این امکان را می‌دهد که از طریق شبکه‌های داده موجود، تماس‌های تلفنی را برقرار کرده و ارتباطی بیشتر و بهتر را با همکاران و مشتریان خود برقرار نمایید.

تیم متخصص و مجرب شرکت “کیمیا شبکه” با استفاده از دانش فنی عمیق و تجربه طولانی در زمینه نصب و راه‌اندازی سیستم تلفنی ویپ، امکانات و قابلیت‌های آن را به صورت حرفه‌ای و با کیفیت بالا برای مشتریان فراهم می‌کند. تیم فنی شرکت با استفاده از تجهیزات پیشرفته و به‌روز، به نصب و پیکربندی سیستم تلفنی ویپ در سازمان‌ها می‌پردازد.

مزایا و فواید سیستم تلفنی ویپ:

سیستم تلفنی ویپ دارای مزایای بسیاری است که می‌تواند بهبود و سهولت در ارتباطات سازمانی را فراهم کند. برخی از این مزایا عبارتند از:
1. کاهش هزینه‌ها: استفاده از شبکه داده برای تماس‌های تلفنی می‌تواند در کاهش هزینه‌های مربوط به تماس‌های بین‌شهری و بین‌المللی تاثیرگذار باشد.
2. انعطاف‌پذیری: سیستم تلفنی ویپ قابلیت‌هایی مانند انتقال تماس، نگهداشت تماس، گروه‌بندی تماس و امکانات دیگر را فراهم می‌کند که به کارکنان و سازمان کمک می‌کند
ارتباطات را بهبود دهند و به نیازهای مختلف پاسخ دهند.
3. امنیت: با استفاده از پروتکل‌های رمزنگاری و امنیتی، سیستم تلفنی ویپ می‌تواند امنیت ارتباطات را تضمین کند و در برابر حملات احتمالی مقاوم باشد.
4. یکپارچگی با سیستم‌های موجود: سیستم تلفنی ویپ به راحتی قابل ادغام با سیستم‌های موجود در سازمان مانند ایمیل، پیامک و نرم‌افزارهای مدیریتی است.

چرا اینجایید…؟!

شمایی که به این صفحه برخورده‌اید به احتمال قوی یکی از کسانی هستید که از معایب تلفن‌های سانترال به ستوه آمده‌اید و به دنبال راه جایگزینی گشته‌اید.

به عنوان مثال در شرکت خود یک نیروی جدید استخدام کرده‌اید و برای اینکه بتوانید شماره‌ی داخلی جدیدی داشته باشید نیاز به حضور یک متخصص داشته‌اید تا برایتان کابل کشی کند و این موضوع شما را با چالش‌ها و هزینه‌های فراوانی رو به رو کرده است.

و یا شرکتی هستید که تماس‌های ورودی و خروجی زیادی دارد و با وجود سیستم سانترال مدام درگیر اشغالی‌های تلفن بوده‌اید و …

آیا این مشکلات راه حلی دارد؟ و آیا شما با آمدن به این صفحه به راه حل رسیده‌اید؟

بتبریک می‌گویم، بله خوشبختانه شما آدرس را درست آمده‌اید!

تاریخچه‌ای کوتاه…

از اواخر قرن بیستم (حدود سال 1995) بود که بشر رفته رفته ایده‌ی تلفن اینترنتی را توسعه داد. همانطور که می‌دانید بعد از ظهور اینترنت، در ابتدا مردم با ایمیل با یکدیگر در سراسر نقاط دنیا ارتباط برقرار می‌کردند.

وقتی وارد قرن 21 شدند و جهان را با سرعت غیر قابل توصیفی در حال پیشرفت دیدند جاه طلبانه‌ترین ایده برایشان ارتباط لحظه‌ای با سراسر دنیا بود و به این فکر افتادند که چطور می‌توانند در لحظه و از طریق اینترنت صدای یکدیگر را بشنوند…؟!

در ادامه با هم به بررسی چیستی ویپ، نحوه‌ی کار آن و همچنین مزایایی که برای ما ایجاد خواهد کرد، می‌پردازیم.

ویپ (VOIP) چیست؟

همانطور که از حروف بزرگ واژه‌ی VOIP پیداست، این کلمه یک مخفف است از عبارت Voice Over Internet Protocol یا تلفن تحت شبکه که این روزها با نام‌های تلفن اینترنتی یا IP Phone در بازار به فروش می‌رسد.

اگر بخواهیم به زبان ساده آن را تعریف کنیم ویپ انتقال دیتای صدا از یک IP به یک IP دیگر از طریق شبکه است که با هدف کاهش هزینه‌های مکالمه‌های راه دور و همینطور تماس‌های بین المللی اختراع شده است.

بنابر مقاله‌ای که در سال 2022 توسط سایت معتبر سج منتشر شده است، میزان پیشرفت علم در همین چند سال قرن 21 بیشتر از کل تاریخ بوده است. به همین ترتیب است که ما در عصری زندگی می‌کنیم که اطلاعات با سرعتی باورنکردنی در حال رد و بدل شدن هستند.

با وجود تلفن‌های هوشمند و ظهور اپلیکیشن‌های در دسترسی مثل واتساپ، تلگرام، اینستاگرام و… که امروزه از یک کودک سه چهار ساله تا یک فرد کهنسال از آن استفاده می‌کنند، ممکن است سیستم VOIP برای افراد عادی چندان عجیب و غریب به نظر نرسد اما مهم منشأ به وجود آمدن آن و کاربرد آن در دنیای امروزه است.

ویپ (VOIP) چگونه کار می‌کند؟

همانطور که گفته شد ویپ سینگال‌های صوتی را بین دو آدرس IP جا به جا می‌کند. به این منظور لازم است که سیگنال‌ها را تبدیل به بسته‌های فوق العاده کوچک صوتی کند که بتوانند در مسیر شبکه قرار بگیرند و یک به یک از طرف فرستنده وارد کانال ارتباطی شوند و به دست گیرنده برسند و بسته‌ها باز شوند و به شکل صدا در بیایند.

در واقع فرآیند به این صورت است که سیگنال صوتی فشرده می‌شود، از طریق شبکه به آدرس مد نظر ارسال می‌شود و سپس سیگنال از حالت فشرده خارج می‌شود و به دست گیرنده می‌رسد.

Voip مخفف عبارت Voice-Over-Internet Protocol می باشد، که به معنای پروتکل صوتی روی اینترنت است. اما این پروتکل صوتی روی اینترنت چیست؟

پروتکل Voice-over-Internet (VoIP) یک فناوری ارتباطی است که به کاربران اجازه می دهد تا از طریق اتصال صوتی به جای اتصال آنالوگ با صدا از طریق اتصال به اینترنت تعامل داشته باشند. پروتکل Voice-over-Internet سیگنال صوتی مورد استفاده در فناوری تلفن های سنتی را به سیگنال دیجیتالی تبدیل می کند که از طریق اینترنت به جای خطوط تلفن آنالوگ حرکت می کند. کیمیا شبکه تمامی خدمات نصب و راه اندازی voip را ارائه می دهد.

موارد کلیدی در مورد راه اندازی voip

1- پروتکل Voice-over-Internet (VoIP) فناوری است که به کاربران اجازه می دهد به جای خط تلفن استاندارد با استفاده از اتصال اینترنت با پهنای باند بالا تماس برقرار کنند.

2- فناوری VoIP سیگنال صوتی مورد استفاده در تماس های تلفنی سنتی را به سیگنال دیجیتالی تبدیل می کند که از طریق اینترنت به جای خطوط تلفن آنالوگ منتقل می شود.

3- از آنجایی که تماس‌ها از طریق اینترنت برقرار می‌شوند، زمانی که در هر کجا اینترنت در دسترس باشد، اساساً رایگان هستند.

4- صنعت تلفن سنتی از رونق VoIP ضربه سختی خورد و بسیاری از کاربران آن را رها کردند زیرا برخی از خدمات آن تقریباً منسوخ شده است.

5- در طول همه‌گیری COVID-19، نصب و راه اندازی voip برای محیط‌های کاری مدرن ضروری شد زیرا دورکاری جایگزین حضور در دفاتر شد.

آشنایی با پروتکل Voice-Over-Internet (VoIP)

فناوری Voice-over-Internet-Protocol (VoIP) به کاربران این امکان را می دهد که به جای استفاده از خطوط تلفن آنالوگ، از طریق اتصالات اینترنتی “تماس های تلفنی” برقرار کنند، که این تماس ها را به طور موثری در هر کجا که اینترنت در دسترس است رایگان می کند. VoIP صنعت مخابرات را با منسوخ ساختن خطوط و خدمات سنتی تلفن و کاهش قابل توجه تقاضا برای آنها تغییر داد.

با گسترش دسترسی به اینترنت، خدمات و نصب و راه اندازی voip هم برای استفاده شخصی و هم برای استفاده تجاری در همه جا حاضر شده است.

پروتکل صوتی روی اینترنت (VoIP) چگونه کار می کند؟

VoIP با تبدیل صدای صوتی به بسته‌های داده کار می‌کند. سپس مانند هر نوع داده دیگری مانند متن یا عکس، از طریق اینترنت عبور می‌کند. این بسته‌ داده‌های صوتی تقریباً بلافاصله از طریق شبکه‌های اینترنتی عمومی و خصوصی برای مسیریابی از مبدا به مقصد حرکت می‌کنند. هر تلفن ثابت یا تلفن همراهی که به اینترنت متصل باشد می تواند تماس های VoIP برقرار کرده و دریافت کند. تماس‌های VoIP همچنین می‌توانند از طریق میکروفون کامپیوتر و بلندگوها یا هدست‌ها روی رایانه‌ها انجام شوند.

از آنجایی که تماس های VoIP از طریق اینترنت به جای خطوط تلفن آنالوگ انجام می شود، در صورت به خطر افتادن یا از بین رفتن پهنای باند، مانند سایر داده هایی که در بستر اینترنت انتقال داده می شوند، دچار تاخیر می شوند. کیمیا شبکه تمامی خدمات نصب و راه اندازی voip را با در دست داشتن بهترین نیروهای متخصص، ارائه می دهد.

مزایا و معایب راه اندازی VOIP

فناوری VoIP هزینه ارتباطات صوتی را برای استفاده شخصی و تجاری بسیار کاهش می دهد. بسیاری از ارائه دهندگان اینترنت خدمات تلفن VoIP را به صورت رایگان به عنوان انگیزه ای برای خرید اتصال اینترنت پهن باند یا با سرعت بالاتر و کانال های تلویزیون کابلی اینترنت استفاده می کنند. از آنجایی که ارائه این سرویس هزینه کمی برای ارائه دهنده اینترنت دارد و برای مشتری هزینه اضافی برای این سرویس ایجاد نمی کند، پس برای همه کسانی که در معامله مشارکت دارند، یک بازی برد-برد است. بنابراین در بازار رقابتی این روزها، نصب و راه اندازی voip برای تجارت شما، لازم و حیاتی است.

سرویس VoIP همچنین تماس های ویدیویی، تماس های کنفرانسی و وبینارها را برای استفاده تجاری و یا شخصی با قیمت های مقرون به صرفه یا رایگان فعال کرده است. پیش از این، کنفرانس ویدئویی و کنفرانس اینترنتی گران بود و فقط در اختیار شرکت‌هایی بود که به اندازه کافی بزرگ بودند تا هزینه را توجیه کنند، اما VoIP به شرکت‌هایی در هر اندازه، از جمله متخصصان انفرادی و فریلنسرها، اجازه می‌دهد تا از این امکان استفاده کنند.

اشکال اصلی سرویس های VoIP این است که می تواند تاخیر یا تجمیع داشته باشند. چون صدا به صورت بسته می رود، کمی تأخیر دارد. در شرایط عادی، شنوندگان آموزش ندیده نمی توانند تفاوت بین VoIP و تماس های آنالوگ را تشخیص دهند. اما وقتی پهنای باند بالایی در اینترنت استفاده می‌شود، بسته‌ها ممکن است خوشه‌بندی شوند یا با تأخیر مواجه شوند، که می‌تواند باعث ایجاد صدای ناگهانی و جمع‌شده در تماس‌های VoIP شود.

اگر کاربر یا ارائه‌دهنده برق پشتیبان نداشته باشند، برخی از سرویس‌های VoIP نمی‌توانند در هنگام قطع برق کار کنند.

شرکت کیمیا شبکه ارائه دهنده خدمات نصب و راه اندازی voip در تهران، اصفهان و تمامی شهر های ایران است. کافی است با ما راتباط برقرار کنید تا مشاوره های لازم را در اختیار شما قرار دهیم.

شرکت “کیمیا شبکه” با تجربه و تخصص در زمینه نصب سیستم تلفنی ویپ، به مشتریان خود خدماتی کیفی و متمایز ارائه می‌دهد. با استفاده از سیستم تلفنی ویپ، سازمان‌ها می‌توانند ارتباطات خود را بهبود بخشیده و از مزایا و فواید آن بهره‌برداری کنند. با تماس با شرکت “کیمیا شبکه”، شما نیز می‌توانید از خدمات نصب سیستم تلفنی ویپ آن‌ها بهره‌برده و به روند ارتباطی سازمانتان پویایی و کارآیی بیشتری ببخشید.

شرکت کیمیا شبکه با 15 سال سابقه در زمینه فروش، نصب و راه اندازی تجهیزات شبکه آماده ارائه خدمات به شرکت ها و سازمان ها در سرتاسر ایران است.

لطفا جهت ثبت سفارش فرم زیر را تکمیل کنید تا در اولین فرصت با شما تماس بگیریم.

و یا در غیر اینصورت با شماره 02191008003 تماس بگیرید.

ثبت سفارش